close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תנורי תעשייה לטיפול תרמי עד 150 מעלות – כל היתרונות

מערכת שורשז שבט, תשפג29/01/2023

תהליכים תעשייתיים רבים (הקשורים בייצור ועיבוד חומר), כמו גם אינספור תהליכי מחקר ופיתוח, מצריכים שימוש מבוקר בחום, עבור מגוון מטרות. חלק מהשימושים הללו מוגדרים תחת הקטגוריה הרחבה יחסית של "טיפול תרמי", הנערך באמצעות תנורי ייבוש. במאמר זה נתמקד בתנורי ייבוש לטיפול תרמי, המחממים עד 150 מעלות צלזיוס

תגיות:
צילום: freepik
תנורי ייבוש עד 150 מעלות מהווים סוג מסוים של תנורים תעשייתיים, המיועד להשגת מגוון מטרות ספציפיות ושונות. ברבים מן המקרים, אלו הם התנורים הטובים והמתאימים ביותר לתהליכים שונים של טיפול תרמי. למה בדיוק הכוונה ב"טיפול תרמי"? עבור אילו תהליכי טיפול תרמי מומלץ להשתמש ספציפית בתנורי ייבוש, ומהם היתרונות, התכונות והמאפיינים של תנורים אלו אשר הופכים אותם לכלים המתאימים ביותר עבור רבים מהתהליכים?

מהו טיפול תרמי?
"טיפול תרמי" הוא מונח כללי יחסית המגיע מעולם החימום התעשייתי (חימום לצרכים תעשייתיים ו/או מעבדתיים), ואינו מהווה
צילום: freepik
הגדרה מדויקת ו"קשיחה". בכל זאת, מושג זה מתייחס באופן כללי לתהליכים במסגרתם מחממים חומר/ים מסוימים על מנת לשנות את תכונותיהם הכימיות ו/או הפיזיקליות, וזה נעשה עבור אחד או יותר מהשימושים/צרכים הבאים: עיקור וחיטוי (סטריליזציה באמצעות חימום שהורגת את כל החיידקים והמיקרו אורגניזמים השונים), הקשחה של חומר על מנת להפוך אותו לעמיד וחזק יותר, חישול של חומר אשר הופך אותו לאלסטי, רך וגמיש יותר (ולכן פחות שביר) וכאמור – ייבוש (הסרה מוחלטת של לחות אשר נספגה בחומר).
כפי שניתן להבין, מדובר בהגדרה רחבה ומכלילה ביותר, אשר נכונה לגבי רבים מהתהליכים המתבצעים במקומות כמו מפעלים, מעבדות מחקר ופיתוח וכיוצ"ב. עבור רבים מהתהליכים הללו, תנור תעשייתי זה הפועל בטמפרטורה של עד 150 מעלות הוא הכלי הנכון והמתאים ביותר להשתמש בו.

תנורי ייבוש – מאפיינים וייחודיות
בטרם נגיע לסיבות בגינן מומלץ להשתמש דווקא בתנור ייבוש עבור רבים מהתהליכים שהוזכרו לעיל, כדאי להכיר מהם בכלל תנורי ייבוש - מה מאפיין ומבדיל אותם מתנורים תעשייתיים אחרים.
ובכן, תנורי הייבוש אליהם אנו מתייחסים כאן הם תנורים אשר מתחממים עד לטמפרטורה של מאה וחמישים מעלות בלבד, בשונה מתנורים תעשייתיים מסוגים רבים אחרים אשר יכולים להגיע לטמפרטורות גבוהות פי כמה מטמפרטורה זו.
בדרך כלל, כוללים תנורי ייבוש מערכת מובנית לסחרור אוויר, כך שהייבוש מתבצע באמצעות אוויר חם (מה שמבטיח ייבוש אחיד ויסודי של האובייקטים אותם מעוניינים לייבש). הם מצוידים לרוב במערכת בקרה פנימית המבטיחה שמירה על טמפרטורה מדויקת וכוללים גם כניסה ויציאה של אוויר המאפשרת סירקולציה קבועה.
תנורים אלו מופעלים למשך כמה שעות בדרך כלל, ומייבשים בצורה איטית, מבוקרת, אחידה ויסודית.

יתרונות השימוש בתנורי ייבוש עד 150 מעלות עבור תהליכי טיפול תרמי
תנורי ייבוש הפועלים בחום של עד 150 מעלות מיועדים לתהליכים של טיפול תרמי, בהם נדרש חימום מתון ומבוקר אשר ניתן לשליטה מדויקת יחסית. להלן כמה מהיתרונות שהופכים תנורי ייבוש למועמדים המתבקשים עבור תהליכי טיפול תרמי:
בקרת טמפרטורה מדויקת – בתנורי ייבוש ניתן למצוא כאמור מערכת בקרה פנימית המבטיחה שמירה יציבה על הטמפרטורה לאורך זמן. בתהליכי טיפול תרמי רבים נדרש חום קבוע ויציב, ללא סטיות משמעותיות אשר עלולות לפגוע בתהליך הייבוש.
רלבנטיות למגוון יישומים – תנור שניתן לחמם לטמפרטורה של מאה וחמישים מעלות, ולשמור על טמפרטורה זו קבועה ויציבה, מתאים עבור מגוון רחב של יישומים שונים – הן לתהליכי טיפול תרמי רבים ושונים והן לתהליכים נוספים בהם יש צורך במסגרת עולם החימום התעשייתי.
חיסכון באנרגיה – תנורי ייבוש מתאפיינים במידה גבוהה יחסית של יעילות אנרגטית, במיוחד בהשוואה לשיטות אחרות בהן משתמשים לצרכי טיפול תרמי, דוגמת שימוש בכיריים. תנורי הייבוש שומרים על החום בצורה טובה ולכן צורכים בממוצע הרבה פחות אנרגיה.
בטיחות – תנורי ייבוש נחשבים בטוחים בהרבה משיטות חימום נפוצות אחרות, בין השאר מכיוון שמדובר בתנור סגור ומבוקר אשר אינו מתחמם לחום גבוה במיוחד (אלא בדיוק לחום הנכון והמתאים לצרכי ייבוש).
נוחות השימוש – תנורים אלו נוחים מאוד לשימוש ותפעול, כך שניתן לבצע תהליכים רבים נוספים במקביל ללא כל בעיה.

מכל הסיבות הללו ועוד, תנורי ייבוש הם המועמדים המובילים לביצוע תהליכי טיפול תרמי שונים במעבדות, מפעלים וכל מקום אחר בו תהליכים אלו רלבנטיים. לקבלת ייעוץ מקצועי פרטני בנושא צרו עימנו קשר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה